2012. december 7., péntek

Levendulaolaj készítése otthon

Sziasztok!

Mint az ígértem nektek hoztam recepteket amelyekkel Ti otthon el tudjátok készíteni a saját levendulaolajotokat. Szárított levendulát kb minden virágboltban lehet kapni így ennek a beszerzése szerintem senkinek nem jelent problémát. A hozzá szükséges olajokat pedig bármely nagyobb hipermarketben de egy-egy kisebb üzletben is beszerezhető illetve valakinek az otthonában is megtalálhatóak.

Két recepttel készültem:

1.)
A levágott száras levenduláról leszedegetem a virágokat, és egy tálba teszem. Egy maréknyi levendulavirághoz annyi olívaolajat teszek, hogy éppen elfedje, és elkezdem főzni egy lábasban. Forrás után egy perccel el is zárom, és hagyom kihűlni. Ezután egy sűrű szövésű anyagon átszűröm a levendulás olajat. Ezt visszateszem az edénybe és hozzáadok megint egy maréknyi levendula virágot, és megismétlem a folyamatot. Hűlés után leszűröm és lezárom. Ezzel kész is a levendulaolajam. Jól záródó üvegben, sötét, hűvös helyen tárolom.



2.)
Olívaolajjal (amennyi éppen elfedi) leöntöm a száraz, összezúzott levendulát, és ezt a pépet hagyom meleg, világos helyen érlelődni egy pár napig. Utána egy lábosba vizet teszek, erre pedig ráteszek egy zárt üvegedényt, amiben az olívás levendula van. Ezt legalább egy órán át melegítem a gőz felett, és hűlés után szűretlenül egy hétig érlelem.
Legvégül leszűröm, és üvegben sötét, hűvös helyen tárolom. 

Én biztos, hogy készítek majd! Sőt mivel közeledik a karácsony szerintem szép kis üvegcsében még ajándékként is megállja a helyét :)



Ti szoktatok otthon ilyesmiket kotyvasztani?
Van nektek saját levendulaolaj receptetek?

xoxo

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése