2012. február 8., szerda

Hideg napokra III.


Sziasztok!
Ma ismét a hideg ihletett meg. Nem tudom, hogy Ti is így vagytok-e vele, de amikor ilyen hideg van valahogy én mindig édességre vágyom. Így most a család egyik kedvenc édességét hoztam el nektek.
Jöjjön a recept és a képek:
Rusztikus kenyértora:

Hozzávalók:
-          20 dkg (lehetőleg) szikkadt kenyér
-          15 dkg étcsokoládé (nem feltétlenül kell étcsokoládénak lennie)
-          3 tojás
-          9 dkg vaj
-          7 dkg cukor
-          2,5 dkg porcukor
-          1,5dkg étkezési keményítő
-          1 evőkanál őrölt fahéj

Elkészítése:
Daraboljuk fel a kenyeret és a csokit. 

Olvasszuk meg 8 dkg vajat, majd keverjük habosra 5dkg cukorral (én itt az összest beleszoktam mindkettőből tenni) és egyesével adjuk hozzá a tojások sárgáját. Keverjük bele a keményítőt, a fahéjat meg a porcukrot.

Majd a kenyeret és a csokoládét. Végül a habbá vert tojásfehérjét. 

Vajazzunk ki egy 20cm-es tortaformát, szórjuk meg a maradék cukorral (ha előtte nem kevertük volna bele az összest) öntsük bele a masszát és süssük 180°-os sütőben 40 percig (szerintem nem kell neki ennyi idő).

Jó étvágyat!

Ha kipróbáltátok mindenképp írjatok! :)
  Tejszínhabbal az igazi :)

xoxo

1 megjegyzés:

  1. Most találtam a blogodra és egész sokáig visszaolvastam, tetszenek a posztjaid :)
    Reagálva erre: szeretem az ilyen egyszerű de nagyszerű recepteket, ez hasonló a mákos gubához, amit imádok, végre egy alternatíva, ha azt esetleg megunnám :) Köszi! :)

    VálaszTörlés