2012. március 7., szerda

Rózsavíz házilag

Sziasztok!

Találtam egy tuti kis receptet melyben azt írják le, hogyan kell rózsavizet készíteni otthon, házilag. Nekem még nem volt, ahol én találtam ott soknak találtam. De így otthon szerintem mindenképp megpróbálkozom az elkészítésével.

Hozzávalók:
- Pár száll vegyszer mentes rózsa (amit otthon termesztesz - és nincs permetezve- vagy amit az idős kis nénike árul a piacon)
- Desztillált víz, tisztított víz, ásványvíz
- Kisebb edény
- Illóolaj - kihagyható
- Egy üvegcse a tároláshoz

Elkészítése:
Szedd szirmaira a rózsát és tedd a főzőedénybe. Majd öntsd fel vízzel, ami ellepje. Melegítsd, de mielőtt fel forrna vedd le a tűzről és hagyd hűlni.
Egy idő után (légy türelmes, kb. 1 óra múlva) a szirmok elvesztik a színűket és pár cseppnyi rózsaolaj is megjelenik a víz felszínén. Nyomkodd ki a virágszirmokat, és öntsd át egy üvegbe a kész rózsavizet.
Nem érdemes egyszerre sokat készítened, mert viszonylag hamar megromolhat – mindenképp tartsd hűtőben. Használat előtt rázd össze, különösen akkor, ha illóolajat is tettél bele, hogy a vízben „szétszóródjanak” az olajcseppek.

Mire jó a rózsavíz?
- Tonizálja, frissíti, nyugtatja az arcbőrt, a dekoltázst, de igazából az egész testet
- Segít a vízhiányos bőrön
- Segít a krémek felszívódásában (ilyenkor "spriccelj" egy keveset az arcodra)
- Tedd "fújós" üvegbe és amikor napközben egy kis felfrissülésre vágysz fújj magadra 1-2

Ti használtok rózsavizet? Mire?
Elkészítitek majd ezt a házi verziót vagy inkább vesztek?

xoxo

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése